Πώς να βελτιώσουμε το ROI και το Ad Rank στις διαφημίσεις Google

Βελτιώνοντας τις διαφημίσεις μας στη Google

By Admin / 26.02.20

Σύμφωνα με μια μελέτη, το 40% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων δήλωσε ότι η καμπάνια των διαφημίσεών τους στη Google Ads δεν απέφερε κανέναν πιθανό πελάτη (lead). Ενώ ένα επιπλέον 33% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων σημείωσε ότι αυτές οι καμπάνιες παρήγαγαν πολύ λίγους πιθανούς πελάτες. Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε την απόδοση της επένδυσης (ROI) και θα δούμε πώς μπορούμε να το μετρήσουμε και κάποιες συμβουλές πώς θα το βελτιώσουμε.

Τι είναι το ROI

Return on Investment. Πόσο κέρδος έχετε κάνει από τις διαφημίσεις σας σε σύγκριση με το ποσό που έχετε δαπανήσει για αυτές τις διαφημίσεις.

Για να υπολογίσετε την απόδοση της επένδυσης, σημειώστε τα έσοδα που προέκυψαν από τις διαφημίσεις σας, αφαιρέστε το συνολικό κόστος σας και στη συνέχεια διαιρέστε το συνολικό κόστος σας: ROI = (Έσοδα - Κόστος πωληθέντων προϊόντων) / Κόστος πωληθέντων προϊόντων.

Παράδειγμα

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα προϊόν που κοστίζει 100 € για να παραχθεί και πωλείται για 200 €. Μέσω των διαφημίσεων Google Ads πουλάτε 6 από αυτά τα προϊόντα. Οι συνολικές πωλήσεις σας είναι 1200 € και το κόστος των διαφημίσεων Google είναι 200 €. Η απόδοση της επένδυσής σας είναι (1200 - (600 + 200)) / (600 + 200) ή το 50%.

Το ROI είναι η πιο σημαντική μέτρηση για τους διαφημιζόμενους, επειδή δείχνει το πραγματικό αποτέλεσμα που έχουν οι διαφημίσεις Google στην επιχείρησή σας. Ενώ είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τον αριθμό των κλικ και των εμφανίσεων που λαμβάνετε, είναι ακόμα καλύτερο να γνωρίζετε πώς συμβάλλουν οι διαφημίσεις σας στην επιτυχία της επιχείρησής σας.

Πώς μετράμε το ROI

Για να υπολογίσουμε την αξία των καμπανιών διαφημίσεων Google, χρησιμοποιούμε παρακολούθηση μετατροπών (conversion tracking). Οι μετατροπές είναι οι ενέργειες που κάνουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα μας, όπως μια πώληση, μια εγγραφή, το διάβασμα ενός άρθρου ή ένα τηλεφώνημα σε εσάς.

Οδηγός μέτρησης

Βήμα 1: Βρείτε τους αριθμούς σας

Συγκεντρώστε αυτές τις δύο τιμές από το Google Ads για τις τελευταίες 30 ημέρες.

  • Ο συνολικός σας αριθμός μετατροπών. Μπορείτε να το ελέγξετε από τις στήλες μετατροπών στον πίνακα αναφορών σας.
  • Πόσα ξοδέψατε για τις διαφημίσεις. Αυτός είναι ο μηνιαίος προϋπολογισμός σας για διαφημίσεις Google.

Συγκεντρώστε αυτές τις δύο τιμές από τα δεδομένα της επιχείρησής σας.

  • Μέση τιμή εσόδου από μετατροπές. Μέσος όρος εσόδου ανά πώληση (ή ανά νέο πελάτη). Μπορείτε να ορίσετε μια τιμή σε κάθε μετατροπή για να μετρήσετε με ακρίβεια το ποσό που έχετε κερδίσει.
  • Τα λειτουργικά σας έξοδα. Πόσα ξοδεύετε για να διατηρείτε την επιχείρησή σας σε λειτουργία (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα διαφήμισης).

Βήμα 2: Κάντε τον υπολογισμό

Υπολογίστε τα έσοδά σας:
Τα έσοδά σας είναι οι μετατροπές σας πολλαπλασιασμένες με τη μέση τιμή εισοδήματος ανά μετατροπή. Για παράδειγμα, 30 μετατροπές x 50 € ανά μετατροπή = συνολικό εισόδημα 1500 €.

Υπολογίστε το κόστος σας:
Το κόστος σας είναι το κόστος διαφημίσεων Google (προϋπολογισμός) + τα γενικά έξοδα της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα, 300 € προϋπολογισμού + 1125 € επιχειρησιακή επιβάρυνση = ένα συνολικό κόστος 1425 €.

Υπολογίστε την απόδοση της επένδυσής σας:
Η αξία της καμπάνιας σας είναι πιθανώς μεγαλύτερη από ό,τι θα υπολογίσετε εδώ, λόγω των μετατροπών και της έκθεσης επωνυμίας που δεν μπορούν πάντοτε να παρακολουθούνται. Αλλά για να υπολογίσετε την ελάχιστη απόδοση της επένδυσής σας, αφαιρέστε το κόστος σας από τα έσοδά σας. Για παράδειγμα, συνολικά έσοδα 1500 € - συνολικό κόστος 1425 € = συνολικό κέρδος 75 €.

Καταλήγουμε δηλαδή, ότι το κόστος της διαφήμισης είναι ακόμη μεγαλύτερο αν υπολογίζουμε το ROI και όχι το κόστος του κλίκ (πόσο κοστίζει το keyword δηλαδή).

Βελτίωση του ROI

Διευρύνετε τις λέξεις-κλειδιά και τις προσφορές (bids) σας. Επενδύστε σε λέξεις-κλειδιά που παράγουν αποτέλεσμα.

  1. Είναι οι λέξεις-κλειδιά σας συγκεκριμένες και στοχευμένες στους σωστούς ανθρώπους;
  2. Συλλέγετε τους διαφορετικούς τρόπους αναζήτησης των ανθρώπων;
  3. Φιλτράρετε άσχετους όρους;

Βελτιστοποιήστε τις διαφημίσεις και τις σελίδες προορισμού σας.

  1. Ταιριάξτε τις διαφημίσεις και τις λέξεις-κλειδιά.
  2. Δημιουργήστε διαφορετικές εκδόσεις της διαφήμισής σας.
  3. Χρησιμοποιήστε μια ισχυρή παρότρυνση για δράση (call to action).
  4. Επισημάνετε τι σας κάνει να ξεχωρίζετε, π.χ. μια καλή προσφορά.
  5. Χρησιμοποιήστε τις επεκτάσεις διαφημίσεων.
  6. Βελτιστοποιήστε τις σελίδες προορισμού σας.
  7. Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα προορισμού ταιριάζει με τη διαφήμιση και τις λέξεις-κλειδιά.
  8. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τα κινητά.
  9. Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα προορισμού σας είναι εύκολη στην πλοήγηση.
  10. Παρέχετε χρήσιμο, μοναδικό περιεχόμενο.

Βελτίωση του Ad Rank

Η κατάταξη της διαφήμισης (ad rank) είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία για να βελτιώσουμε και την απόδοση της επένδυσης. Η βελτίωση του Ad Rank γίνεται μέσω της βελτίωσης του δείκτη ποιότητας (θα τον δούμε παρακάτω).

Τι είναι το Ad Rank

Μια τιμή που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό της θέσης της διαφήμισής σας (όπου εμφανίζονται διαφημίσεις σε μια σελίδα σε σχέση με άλλες διαφημίσεις) και αν οι διαφημίσεις σας θα εμφανιστούν καθόλου.

Πώς υπολογίζεται το Ad Rank

Η Google χρησιμοποιεί έναν τρομερά πολύπλοκο αλγόριθμο για να υπολογίζει τη τιμή για κάθε διαφήμιση και αυτό τη βοηθάει να δείχνει τα πιο σχετικά αποτελέσματα για μία αναζήτηση.

Η κατάταξη διαφήμισης υπολογίζεται με βάση το ποσό της προσφοράς σας, την ποιότητα της διαφήμισης του χρόνου δημοπρασίας (συμπεριλαμβανομένης της αναμενόμενης αναλογίας κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων, της συνάφειας των διαφημίσεων και την εμπειρία της σελίδας προορισμού), των κατώτατων ορίων κατάταξης διαφήμισης, της ανταγωνιστικότητας μιας δημοπρασίας, του πλαισίου της αναζήτησης του ατόμου , τη θέση του ατόμου, τη συσκευή, την ώρα της αναζήτησης, τη φύση των όρων αναζήτησης, τις υπόλοιπες διαφημίσεις και τα αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζονται στη σελίδα και άλλα μηνύματα και χαρακτηριστικά χρήστη), καθώς και τον αναμενόμενο αντίκτυπο των επεκτάσεων και άλλων μορφών διαφήμισης.

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Επιχείρηση Μέγιστη προσφορά Δείκτης ποιότητας Μέγιστη προσφορά x Δείκτη ποιότητας Ad Rank
Α 1,5 € 10 15 1
Β 2,0 € 4 8 3
Γ 5,0 € 2 10 2

Είναι άμεσα κατανοητό από τον πίνακα ότι η επιχείρηση Α, παρόλο που έχει θέσει τη μικρότερη προσφορά για τη διαφήμιση, θα βγεί πρώτη στα αποτελέσματα γιατί ο βαθμός ποιότητας είναι μεγαλύτερος.

Τι είναι ο δείκτης ποιότητας

Ο Δείκτης ποιότητας είναι μια εκτίμηση της ποιότητας των διαφημίσεων, των λέξεων-κλειδιών και των σελίδων προορισμού σας. Οι διαφημίσεις υψηλότερης ποιότητας μπορούν να οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμές και καλύτερες θέσεις διαφημίσεων. Για να δείτε τον δείκτη ποιότητας προσθέστε τη στήλη Quality Score σε μια αναφορά.

Τι επηρεάζει τον δείκτη ποιότητας

Ο δείκτης ποιότητας εξαρτάται κυρίως από τη σελίδα προορισμού σας, την ευκολία πλοήγησης, τη συνάφεια με τη διαφήμιση και την αύξηση της διάρκειας του επισκέπτη στις σελίδες. Να σημειώσουμε πως ο δείκτης ποιότητας είναι ένα χρήσιμο εργαλείο διάγνωσης και όχι ένας δείκτης απόδοσης.

Πώς να βελτιώσουμε τον δείκτη ποιότητας

Προκειμένου να βελτιωθεί ο δείτκης ποιότητας των διαφημίσεων Google, πρέπει να ακολουθήσετε ευλαβικά αυτές τις συμβουλές.

  1. Διατηρήστε το περιεχόμενο στη σελίδα προορισμού σας σχετικό, δημιουργικό, χρήσιμο και πρωτότυπο 100%.
  2. Επικεντρωθείτε στην παραγωγή οπαδών (fans) αντί να κάνετε πελάτες. Αν κάποιος γίνει οπαδός της μάρκας σας, θα ήθελε να αγοράσει από σας ξανά και ξανά, και η εμπιστοσύνη τους στο εμπορικό σήμα σας θα αυξηθεί.
  3. Διατηρήστε τον ιστότοπό σας εύκολο για πλοήγηση για όλα τα είδη χρηστών. Προτείνουμε να έχετε κατά νου ότι με την αύξηση της χρήσης των κινητών συσκευών, ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι φιλικός προς το κινητό.
  4. Όλοι νευριάζουν όταν ένας ιστότοπος παίρνει για πάντα να φορτώσει, οπότε βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι γρήγορος για φόρτωση.

Συμπέρασμα

Βελτιώνοντας το Ad Rank, ξοδεύουμε λιγότερα στις διαφημίσεις Google με αποτέλεσμα να βελτιώνουμε το ROI μας. Βάλτε στόχο να φτιάχνετε συναφείς διαφημίσεις και σελίδες προορισμού. Η εμπειρία του χρήστη είναι το πρώτο και μοναδικό στοιχείο που έχει σημασία για τη ψηφιακή σας επιχείρηση.